Viszlát 2020! Üdv 2021!

by - 12/30/2020


 Ezt az évet szerintem mindenki (legalábbis én biztosan) örül, hogy maga mögött hagyhatja, hiszen sok nehézséggel kellett szembenéznünk, sok mindent tanított nekünk ez az időszak. Ma meg sok mindent tanultunk. Sok mindenkinek (vagy legalábbis nekem biztosan) az-az az időszak, míg kijárási korlátozás volt és csak boltba és hasonló létfontosságú helyekre lehetett menni nagyon hasznos volt. Szó szerint megváltoztatta az életemet. Hiszen egy nagyon fontos dologra jöttem rá magammal kapcsolatban. Mégpedig arra, ki is vagyok valójában. 
 Igen. Mert nem az vagyok, akinek mondtam magam. Hazudtam magamnak, hazudtam nektek, hazudtam a barátaimnak, családomnak. Bár ők tehettek arról, hogy hazudni kényszerültem, de ez most mellékes. Rájöttem ki vagyok. 
 Nem szoktam szilveszterkor semmit megfogadni éppen azért, mert tudom, úgysem fogadnám meg. Azonban idén mégis tettem magamnak egy fogadalmat, melyet biztosan megfogadok, hiszen tudom, a lelki egészségemet fogja szolgálni. 
  Hétfőn végigpörgettem a telefonomat, hogy megnézzem, mi minden zajlott az évben, melyeket meg is örökítettem és meglepően sokat találtam és örömmel éltem át a képek által az élményeket. Ezek nem mindegyike könyvekkel kapcsolatos, de nekem egytől egyig fontos események. Az egyik és talán legfontosabb ebben az évben, hogy rájöttem, ki is vagyok és valami elképesztő groteszk módon, de köszönetet kell mondjak ezért a koronavírusnak és a magyar kormánynak, akik ezt a karaténos és tömegrendezvény mentes időszakot választották arra, hogy szép sorban beleálljanak az LMBTQ közösség tagjaiba. Először a transznemű és interszexuáis embereket támadták be azzal, hogy behoztak egy törvényjavaslatot, ami megtiltja a nem- és névváltoztatás. Ebben az időszakban sok transznemű emelte fel a hangját és mesélte el történetét. Így ismertem meg Berencsi Esztert, aki egy transz nő vagyis NŐ. Az ő élettörténetét megismerve kezdtem el gondolkodni a múltamon és végigpörgetni emlékeket és odáig jutottam: Én nagyon nem az vagyok, akinek eddig hittem magam. Ezen megállapodva pedig próbáltam előrébb jutni magammal és olyan külsőt kreálni magamnak, amiben jól érzem magam, míg el nem kezdem a tranzíciót. Így aztán levágattam a hajamat, melytől tényleg egy fokkal jobban éreztem magamat. Mindez történt május 30.-án. 
 Mindezek mellett persze bloggeri énem is aktívkodott, hiszen megcsináltam életem első interjúját egy külföldi szerzővel, aki nem más volt, mint Holly Miller. Na meg egy csomó izgalmas könyvet vehettem a kezembe. Azonban egy ideig a koncertfotós énem is aktívkodott, legalábbis amíg lehetett. 
Belőlem azonban elég ennyi, térjünk rá az idei olvasmányaimra.Idén a karanténnak köszönhetően sikerült az évben harminchárom (jaj nekem, ezekután mi vár rám a jövő évben?) könyvet elolvasnom, aminek örülök, hiszen egy csomó olyan recenziómat letudtam, ami már régóta várakozott a polcomon. Azt azonban nem tudom még, hogy a jelenlegi olvasmányomat elolvasom-e 31.-ig vagy átviszem az újévbe. 
 Összességében ebben az évben voltak jó és rossz pillanatok is, bár egyet biztosan tudok. Soha többet nem fogom visszasírni ezt az évet. Mindenesetre a blog szempontjából tényleg jobb volt, mint a tavalyi. Köszönöm, hogy velem voltatok. 

 Az idei év mindenkinek nehéz volt, de remélem és ti is reméljétek, hogy 2021-ben egy szebb év vár ránk és minél hamarabb visszatérhetünk a normális életbe. 

Köszönöm a szerzőknek és a kiadónak, akik megtiszteltek azzal, hogy engedték, elolvassam a könyveiket. Jövőre folytatjuk.

Nektek mi a fogadalmatok 2021-re?
Esetleg valami könyves cél?
Egy könyv, amit tuti elolvastok, mert régóta várakozik?

Meséljetek! :) 
 
Laura

Olvasmányaim 2020-ban
 
Becca Prior: Festett testek 2.Értékelésem562
Borsa Brown: Sapho első részÉrtékelésem520
Baráth Viktória: A főnök 2.Értékelésem310
Hajnal Kitti: FalakÉrtékelésem380
Sam Wilberry: RushÉrtékelésem524
Sarah Dessen: Figyelj rám!Értékelésem316
Hayden Moore – Carol Souya – Becca Prior: Mesés könyv  
Értékelésem160
Dawn Silver: SzabadonÉrtékelésem254
Borsa Brown: Sapho második részÉrtékelésem470
Hajnal Kitti: HintaÉrtékelésem300
Yvonne Struck: A fiúk hülyék. A lányok is…Értékelésem216
Bakos R. Laura: Megélt életekÉrtékelésem570
Anne L. Green: Elfojtott indulatok (novella)
44
Anne L. Green: Elfojtott indulatokÉrtékelésem472
Hajnal Kitti: FőnixÉrtékelésem476
R. Kelényi Angelika: Barcelona, BarcelonaÉrtékelésem364
Holly Miller: Álmomban már szerettelekÉrtékelésem478
Völgyi Anna: Vigyázhatnál a szádra, Laurám!Értékelésem272
K. M. Holmes: Tiéd a főszerepÉrtékelésem442
Borsa Brown: A maffia ágyábanÉrtékelésem480
L. J. Wesley: 12 első randiÉrtékelésem176
Borsa Brown: A végzetÉrtékelésem580
Rácz-Stefán Tibor: Élni akarok!Értékelésem250
K. M. Holmes: Miénk a pillanatÉrtékelésem288
Nyitray György: A szállító zászlóaljÉrtékelésem320
R. Kelényi Angelika: Róma, RómaÉrtékelésem346
Baráth Viktória: A jófiúÉrtékelésem20
Robin O'Wrightly: Andrea tutto beneÉrtékelésem300
Baráth Viktória: Orosz rulettÉrtékelésem360
Baráth Viktória: Az igazság nyomábanÉrtékelésem428
Baráth Viktória: A testőrÉrtékelésem20
R. Kelényi Angelika: Halálos HollywoodÉrtékelésem314
Hajnal Kitti: HomokszemekÉrtékelésem252

                  

Összoldalszám11354    

You May Also Like

0 megjegyzés