"Hamar tudatosodott bennem, hogy a könnyűnek hitt út nem is annyira egyszerű" -Interjú Sam Wilberry-vel

by - 3/06/2018

Mi késztetett arra, hogy írni kezdj?

Nem igazán tudnám szavakba önteni a pillanatot, amikor megfogalmazódott bennem, hogy írásra kell adnom a fejem… Valami egyedit akartam. Valami különlegeset.
  Gyerekként videózni szerettem nagyon, de amint radöbbentem, hogy egy kamerával a kezemben nem tudom megvalosítani azt, amit a fejemben filmként látok magam előtt – hiszen senki sem képes a varázslásra –, úgy gondoltam, valami más utat kell választanom... Könnyebbet. Aztán hamar tudatosodott bennem, hogy a könnyűnek hitt út nem is annyira egyszerű, és számos akadály és harc áll előttem. Amit meg kell vívnom, bátorsággal és határozottsággal felvértezve, az elszántság fegyverével a kezemben!
  A tehetség nagyon relatív dolog, és szerintem nincs olyan író/művész, aki a kezdetektől fogva mindent tud. Napi szinten tanulok, fejlődöm, és igyekszem csiszolni a stílusom.
  Hibázom én is, nem tökéletesek az írásaim, a stílusom, a saját hangom sem, de elszánt vagyok... Hiszek benne, hogy annyira jóva tudok válni, amennyire szeretnék – hatalmas kitartással és sok küzdéssel.
  Mindenkinek ezt tanacsolom: Nem szamit, ha először nem sikerül, legyen barmiről is szó... Állj fel, küzdj, és harcolj, harcolj, amikor csak tudsz! Lehet, klise, de igaz! Nagyon.

Hogyan jött az első könyved, a Cage ötlete, illetve a témaválasztás?

Érdekelt ez a téma, de mára már rájöttem, hogy nem kifejezetten ez az út, amit én akarok járni… Szép volt, jó volt, de elmúlt. 
Továbbra is melegekről szóló könyveket fogok írni, de A 4-es 6-os utasa sokkal közelebb áll hozzám, mert érzelemcentrikus történet. A Cage a durva erotika világába kalauzolja az olvasót, és sokkal inkább a szexuális vágyak munkálnak a szereplőkben, sokkal inkább a szex köré épül az egész… Mára rájöttem, hogy imádok az érzelmekkel játszani. Mindenképp ki kell használnom ezt!

Tervezel folytatást adni a Cage-nek? Vagy ezt már befejezettnek tekinted?

  Nem tekintem lezártnak, de úgy érzem, más témában, más érzéseket boncolgatva sokkal jobban kiélhetem magam… Jobban szárnyalhatok. Engem fog tükrözni. És mára már a megítélésem is változott arról, mit is jelent az, hogy jó könyv… 
 Ezért gyúrok rá az új regényemre, ami egy nagyon komoly történetet foglal keretbe. Kicsit félek, milyen lesz, mert egyelőre novellákból áll, de szépen kerekedik, és bízom benne, hogy a végeredmény remek lesz!

Ez csak nem a 4-es 6-os lesz?

  De, szeretném! Alex és Ábel történetében rengeteg lehetőség rejlik. Úgy érzem, bennem élnek, a részeim, és ez az érzés eddig egyetlen regényem/történetem közben sem hatott át. De most itt van! Nem kopogtatott az ajtómon, nem szólt előre, hogy itt lesz, csak itt van, és azt hiszem, ez a legszebb… Az ilyen lehetőségekkel pedig élni kell!

Míg a Cage tömény erotika, addig a 4-es 6-os novellák inkább az érzelmekre mennek rá, mint mondtad... Mégis egy bennük a közös: Egyik sem egy "átlagos" párról szól. Miért meleg karakterekről írsz? 

  Sokkal közelebb érzem őket magamhoz. Nem csak azért, mert én is meleg vagyok, hanem mert kicsit már unalmas számomra folyton a heteró párokról írni… Nem azért, mert rájuk másképp gondolnék. Csak az irodalmat veszem figyelembe, és mint tudjuk, túlnyomóan sok ilyen témájú történet van… Hagyom, hogy más írók kibontakozzanak ebben a körben! Én ebben a témában érzem jól magam. 

Ezek szerint próbálkoztál már heteró történet írásával is?

Igen, de nem feltétlen vagyok büszke rájuk. Csak fogom a fejem, hogy: Jééé, tényleg én írtam?! Azt hiszem, ez minden író átka… És erről igazából ennyit tudok mondani. Nagyon válogatós vagyok, mások írásaival kapcsolatosan is. Hát még a sajátommal! 

A sajátjával senki sem elégedett. Azt lehet tudni, hogy A 4-es 6-os novellákat mikor akarod könyv formában megjelentetni?

Még nem. Ez egyelőre titok. És még én sem tudom pontosan…Csak elképzeléseim vannak. Talán épp most alakul ki egy projekt, ami sokkal különlegesebb lesz, és nem csak erről az egy könyvről fog szólni. Nem csak rólam. Meglátjuk. Ez még a jövő zenéje…

Ábel és Alex történetét novellás kötetként vagy regényként szeretnéd kiadni? 

Mindenképp regényként. Megérdemelnek egy egész történetet – határozottan!

Illetve ehhez kapcsolódóan: A novellákhoz készített borítók benne lesznek a kötetben, vagy azokat nem tervezed nagyközönség elé tárni?  

Azt nem tervezem! Furcsán mutatna a könyvben, és inkább írással legyenek megtöltve a lapok, mint képekkel… De ettől függetlenül, imádom őket, és mindig kifejezik az adott novella érzelmi világát! 

Mi alapján találod ki a karakterek jellemeit, tulajdonságait? Például a Cage-nél vagy a 4-es 6-os-nál?

Spontán jön. Azt hiszem, ezt tudnám a legnehezebben megmagyarázni, bármennyire is furán hangzik. Azért dolgozom rajtuk, de az első pillanat annyira megmagyarázhatatlan… Beugrik valami, aztán meg csiszolgatom, finomítom az ötletet. Gondozom, akár egy kis növényt. 

Mint tudjuk, aligha vannak olyan történetek egy írónál, amit egy ugyanazon dolog/cselekmény ihlet, Nálad mi ihlette a Cage, illetve a 4-es 6-os utasa történeteit?

A Cage csak egy ötlet volt, nincs különösebb kiváltó oka. A 4-es 6-os utasát pedig egy fiú ihlette, akit ezen a villamoson láttam. Nagyon megragadt bennem az emléke, és egy este leültem, hogy megírjam a történetét… Akkor még nem tudtam, hogy ennyire kinövi majd magát. 

Ezek után, mik a terveid?

  Nincsenek túl nagy terveim. Egyszóval: Amit hoz a jövő. Ami biztos, hogy igyekszem tudatosabban írni. Nálam a fejlődés van a középpontban. Abszolút.

Tehát sosem tervezel előre. Arról mesélj még egy kicsit, mert engem nagyon érdekel, hogy nálad általában mi a fő motiváció?

Nem igazán tervezek előre, most mégis van pár tervünk… Imádkozom, hogy minden simán menjek, és végre megvalósuljanak ezek a kis- és nagy álmok!
 A fő motiváció az, hogy mielőbb leírjam azt, ami a fejemben van… Lehet, hülyén hangzik, de ha bennem van a történet, akkor egyszerűen picit megbolondulok, és addig nem jövök helyre, nem gyógyulok ki ebből az édes kórból, amíg legalább egy részét nem írhatom ki magamból…

A szerző utószava: 
 
Meglepően pozitív élmény volt az interjú! Örültem, és minden jót kívánok!





You May Also Like

3 megjegyzés

  1. Remek interjú, gratulálok hozzá!

    VálaszTörlés
  2. Gratulálok, további sok sikert kívánok! Ügyes vagy Ata.

    VálaszTörlés
  3. Ügyes kérdező, szerethető válaszadó.
    Remek kérdezz felelek. Sok sikert
    mindkettőtöknek

    VálaszTörlés