Rácz-Stefán Tibor mesél egy kicsit a könyveiről, illetve a hamarosan megjelenő Spin-off kötetről.

by - 9/23/2016


1. Honnan jött a könyv ötlete? 

Amanda Todd és Jamey Rodemeyer tragikus öngyilkossága adta az ihletet. Mindketten amerikai tinik, akiket bántalmaztak a társaik, és hiába kértek segítséget, nem kaptak. Amandáról többek közt meztelen képeket terjesztettek, Jamey-t a melegsége miatt érte támadás. 
A regényt egy fő gondolat ihlette: mi lett volna, ha Amanda visszavág? Ha bosszút áll… Onnan már a többi jött magától. 
2. Hogy-hogy mind a két könyv LMBT témájú? 
Egyrészt, meglehetősen alulreprezentált a magyar irodalomban az LMBT téma, ha vannak is ilyen karakterek, általában a hősnő legjobb barátai, és nem is jelentős karakterek. Persze, tisztelet a kivételnek. Másfelől, meleg fiatalként erről a témáról akartam írni, és a visszajelzések alapján úgy érzem, érdemes volt. Persze tervezek majd olyan könyvet is, ahol a főhősök nem LMBT karakterek, érdekes lesz. 
3. Petra miért ilyen félénk karakter? Szinte minden könyvben ilyenek a főszereplők.  
Mert ezt követelte meg a történet. Egy magabiztos, erős lány nem követte volna el azokat, amiket Petra, így nem lett volna regény sem belőle.
Szerintem azért sok olyan könyv van, ahol nem félénkek a főhősnők, például A vörös
királynő. Sőt, érzésem szerint most már inkább a félénk hősnők vannak már kisebbségben. Plusz ne feledjük, ha a hősnő félénk, az remek lehetőséget teremt a karakterfejlődésre is.
4. Áron biszex? 
Igen. Sajnálom, hogy sokak számára a regényből nem derült egyértelműbben ki, de a spin-of kötetben ennek már nagyobb jelentősége lesz. 
Nagy kihívás egy biszex karakterről írni, pláne romantikus téren, de egyben izgalmas is, kifejezetten tetszett a kihívás. 
5. Ha választanod kéne a két könyved főszereplői közül, kit választanál? 
Nem igazán tudok választani, mert mindkét páros a szívemhez nőtt, és nagyon szuper volt róluk írni. De azt elárulom, hogy a Túl szépet, mint regényt, egy picit jobban szeretem. 
6. A Fogadj el!-nek és a Túl szép!-nek van valami köze egymáshoz az LMBT témán kívül? 
Nincsenek közös szereplők, különálló történetek. Pedig vicces lenne, ha Olivér és Áron találkozna, imádnám a beszólásaikat. Plusz lefogadom, hogy Márk és Dávid jó barátok lennének. 
7. A spin-offról mesélsz egy kicsit? Mit takar ez a kötet pontosan? 
A Mikrofonpróba az új könyvsorozatom első kötete, ami egy vidéki kollégiumban játszódik. Öt főszereplős, öt nézőpontkarakter, akik közül kettő Dávidé és Ároné. 
A Fogadj el! eseményei után másfél évvel járunk, és ebből a kötetből kiderül, hogy miként alakult Áronék kapcsolata, hogy dolgozta fel Dávid a tragédiát, és van-e közös jövőjük. 
8. Barbaráról a végén ugye kiderült, hogy mégse olyan gonosz, mint amilyennek tűnk. Te végig így „tervezted” Barbara karakterét? 
 Nem csak róla derült ki, hanem másról is. És igen, ez szándékos volt, pont ezért kerültek bele a könyvbe a plusz fejezetek. Hiszem, hogy minden olyan ember mögött, akit „gonosznak” nevezünk, van valamilyen háttértörténet, hogy miért is lett ilyen. Senki nem születik „gonosznak”, hanem azzá válik. Ezt akartam megmutatni a könyvben. 
9. A „szent fazék” direkt lett ilyen karakter? Volt valami oka? 
Anna már a történet első verzióiban is hasonlóan kétszínű volt, de a szerkesztés során kapott pár plusz megszólalást, ami ezt erősíti. 
Egyszerűen meg akartam mutatni, hogy vannak olyan emberek, akik a vallás mögé elbújva, magukat szentnek beállítva élnek, de eközben ugyanolyan gonoszul tudnak viselkedni, mint azok, akiket lenéznek. Sőt… De azt el kell mondanom, szerencsére sok olyan vallásos ismerősöm van, akik nagyon jó emberek, úgyhogy szerintem ez nem általános, Annából szerencsére nincs sok. 
10. Mit tanácsolsz kezdő íróknak? 
A legjobb tanács szerintem az, amit én is kaptam. Olvassunk nagyon sok könyvet, lehetőleg széles rétegben. Plusz írjunk és írjunk, amíg kedvet érzünk hozzá. 
Az is szuper, ha írótársak novelláit, regényeit bétázzátok, nagyon hasznos tud lenni. 
Nekem nagyon sokáig probléma volt kezdő koromban az, hogy nem tudtam befejezni egy kéziratot sem, mert paráztam, hogy nem lesz elég jó. Erre tudom azt javasolni, hogy ezt el kell engedni, csak élvezzétek az írást, a hibák pedig utólag javíthatóak – és az átírásokból is rengeteget lehet tanulni.

You May Also Like

2 megjegyzés

  1. Nagyon jó volt olvasni ezt az interjút. Érdekesnek találtam nagyon és voltak bent új dolgok is. Egyébként Tibor könyvet én hihetetlenül imádom!4!:)

    VálaszTörlés
  2. Szerintem is nagyon jó az interjú. A legjobb az ilyen interjúkban, hogy jobban megismerjük az író nézeteit és egy átfogóbb képet kapunk egy-egy regény elő ill. utótörténete mellett a keletkezéséről is. Én személy szerint imádtam a Fogadj el! c. regényt. Sajnos még nem volt alkalmam olvasni a Túl szép c. művet, de a napokban érkezik és legalább annyira fogom imádni, az előzetes visszajelzések alapján, mint a Fogadj el!-t. Az íróról pedig csak annyit, hogy amellett, hogy egy remek író, ami szerintem nem is kérdés, emberi és barátságos, kedves és őszinte! Én nagyon LMBT karakter párti vagyok, szóval várom a regényeket.

    VálaszTörlés