"Amikor úgy döntöttem, hogy Henry történetét mélyebbre írom, mint egy egyszerű romantikus regény, akkor határoztam el, hogy ebbe az időszakba ágyazom." - interjú Tomcsik Nórával

by - 6/26/2018

1. Miért döntöttél úgy, hogy megírod a regényt? 

Nem vezérelt nagy cél. Henryék története tizenéves korom óta a fejemben volt, el szerettem volna mesélni. Persze az elején még én sem tudtam, hogy ennyire terjedelmes lesz ez a sztori. 

2. A címet, hogyan találtad ki? 

A címek az (egyik) vesszőparipám. Kényes vagyok rájuk, szóval a saját könyveimet tekintve maximalista. Az első kötetnek sokáig nem volt címe. Már a harmadik rész első változata is megszületett, amikor úgy éreztem, muszáj nevet adni a gyereknek. Olyan címet akartam, ami jól összefoglalja a korszakot, amiben az egész sorozat játszódik. A változások kor

3. Hogyan született meg benned Henryék története? 

Maga Henry nagyon régen született. Tulajdonképpen, tizenöt évesen nagyon szerettem volna valami romantikus történetet írni, szerettem a 19. századot, így megvolt az alap. Henry a szegény fiú, beleszeret egy gazdag lányba, és bármivel képes megküzdeni érte. Akkor meg is írtam egy eléggé klisés és nyálas sztorit, ami aztán ott lapult egy floppyn(!!), na meg a fejemben, aztán, ahogy kezdtem felnőni, Henry története is komolyodott. Már sokkal mélyebb gondolatokról, érzésekről akartam írni, végül így született A változások kora.

4. Hány részesre tervezed? 

Szigorúan véve a sorozat négy kötetes, de lesznek kiegészítő kisregények is.

5. Miért pont ebbe a korszakba és nem korábbra helyezted az első részt? 

A világháborúk mindig elrettentettek. Úgy gondolom, hogy a 20. század és alapból az emberiség hatalmas kudarca az I. és II. világháború, aminek még ma is érezzük közvetve a súlyát, még ha ezzel nem is vagyunk tisztában teljesen. Ezek a háborúk megváltoztatták a világot, eltöröltek egy kort, rendszereket, és az, hogy ma miként néz ki a térkép, hogy milyen modern a technikánk, és még sorolhatnánk, mind ide kapcsolható.
Amikor úgy döntöttem, hogy Henry történetét mélyebbre írom, mint egy egyszerű romantikus regény, akkor határoztam el, hogy ebbe az időszakba ágyazom. Romantikus, idilli kezdett, nagy álmok, a boldog békeidők. Aztán jön a csapás, a nagy világégés, minden megváltozik, már nem gyerekes álmokért meg szerelemért folyik a küzdelem, hanem a saját és a társaink életéért, meg egy összehullóban lévő világért. Erről bőven lehet mit írni.

6. Henry és George között hány év különbség van? 

Henry két évvel fiatalabb George-nál. George 1888-ban, Henry 1890-ben született. 

7. Henryt a történetben nagyon a kalandvágy hajtja. Téged is? 

Imádok utazni. Az írás mellett a másik nagy szenvedélyem. Ezért is járja Henry akarva akaratlanul is a világot. De nem csak ebben hasonlít rám. Ahogy egyre jobban kiismerem (mert mindig mutat újat), rá kell jönnöm, hogy ijesztően sok a közös vonásunk.
 
8. Mi a célod a sorozattal? 

Elsősorban az, hogy az emberek élvezzék, izguljanak rajta, hogy szeressék ezeket a fiúkat és lányokat, ezáltal esetleg segítséget kapjanak a saját életükben felbukkanó gondok megoldására.
Másodsorban: szeretnék emléket állítani az I. világháborúnak. Megmutatni a korosztályomnak, a nálam fiatalabbaknak, hogy mi mennyire szerencsések vagyunk, hogy most élünk, és mennyi mindent kéne tanulnunk az elődeinktől a küzdelmek terén. Persze nincs itt szó nagy bölcsességekről. J Ez egy kalandos sorozat, ami mellesleg azt is bemutatja, hogy az ember még a legnagyobb mélységekből is képes felemelkedni, ha nem adja fel.

9. Mit üzensz azoknak, akik szemezgetnek az első résszel, de ugyan úgy vannak a történelmi regényekkel, mint én?

Henry nem harap. Oké, néha kicsit felkapja a vizet, de cuki a srác. 
Na de komolyan. Szó sincsen itt száraz tényekről, évszámokról, meg pár száz oldalnyi történelem óráról. Ha kicsit időt utaznátok, kalandoznátok, akkor tegyetek egy próbát. De készüljetek, mert az első rész, csak a kezdet.

You May Also Like

0 megjegyzés