Oscar-díj Book tag

by - 9/12/2017

Köszönöm a kihívást a Lap-lap után bloggerének, Annának.

1. Legjobb film - Legjobb könyv (ever)
Először nem értettem ezt a kérdést, de aztán rájöttem. Hát... Legszívesebben ide az új kedvencemet mondanám, ami a Cage lenne (Sam Wilberry), de én annak vagyok a híve, hogy a könyv sokszor jobb, mint a film és van amelyiknél azt kívánjuk, bárcsak ne láttuk volna. Mondom ezt személy szerint én, aki életében hat könyvadaptációt látott (Twilight+Minden, minden).

2. Legjobb rendező - Legjobb író számodra az utóbbi egy évben, vagy összességében

Mivel filmekben nem vagyok otthon, mert nem sok filmet nézek, így csak szerzőt tudok mondani. Azok pedig ők: 

Baráth Vikrória
Sam Wilberry
Anne L. Green
3. Legjobb férfi és női főszereplő - legjobban megformált, leghitelesebb, Hozzád legközelebb álló szereplők bármely könyvben

Ha egoista akarnék lenni, akkor a saját regényem főszereplőit mondanám, de mivel nem vagyok az, így az Enigma című regényből Lena-t mondanám. Őt nagyon megkedveltem. Férfi szereplőkről pedig nálam kétes a válasz. Az egyik Sam Wilberry: Cage című regényéből Harry, a másik pedig Rácz-Stefán Tibor: Túl szép c. művéből Olivér. Mind a két karaktert ugyanannyira imádtam. 
4. Legjobb forgatókönyv - Legjobb cselekmény

Forgatókönyvnek egyértelműen (saját könyvadaptációs tudásomból merítve) a Minden, minden rendezőjét mondanám, mert annak ellenére, hogy nem lett pont ugyan olyan, mint a könyv és kivágták néhány klassz jelenetet és a vége se pont úgy lett megcsinálta, ahogy a könyvben volt, csak gratulálni tudok, mert amúgy én még mindig azt mondom, hogy érdemes megnézni a filmet. 
5. Legjobb látványtervezés / díszlet - Legjobb világépítés (fantasy, sci-fi inkább)

Fantasy és sci-fi filmet nem szoktam nézni, így ehhez ismét csak könyvekkel tudok hozzászólni.
Ami nekem felépítésileg leginkább tetszett az L. J. Weley: Egy űrállomás-takarító naplója c. regény volt az, ami nagyon tetszett és az is, amit most olvasok, bár annak még nagyon az elején járok. Ez pedig nem más, mint a. M. Aranth: Oculus c. regénye.
6. Legjobb nem angol / amerikai eredetű könyv

M. G. Brown: Kavargó rózsaszírmok. Az igaz, hogy az írónő nem magyar néven ír, de magyar és fantasztikusan sikeredett az első regénye. 

You May Also Like

0 megjegyzés