4 komoly témával foglalkozó kedvenc könyvem

by - 4/07/2018

4. Francesca H. Nielk: Daniel


 Francesca H. Nielk könyvét ugyan még nem olvastam teljesen, ezért is nincs róla értékelés a blogomon, mert egyszerűen olyan erős témával foglalkozik és olyan jól írta meg, hogy én, aki érzékeny típus vagyok, nem tudtam egyszerre elolvasni ezt a könyvet, kénytelen voltam félbehagyni. (Viszont hamarosan folytatom.) Ez a téma pedig nem más, mint a családon belüli erőszak. Nyilván a borítóról már valami hasonlót kivehettetek. A történetünkben megismerhetjük a 17 éves Danielt, akit éli átlagos kamasz életét és mit tudjuk, a kamaszok sokszor csinálnak olyat, amit a szülők nem néznek jó szemmel. Ez alól ő sem kivétel. Ezektől pedig az anyja besokall és elküldi rég nem látott volt férjéhez, akit, amikor legutoljára látott, majdnem megölte a fiát. (ennél többet majd az értékelésben mondok, most pedig befogom a számat) 

3. Simone Elkeles: Tökéletes kémia

Értékelés itt
 Simone  Elkeles legsikeresebb trilógiája a Tökéletes kémi kötetével indul, mely egy átlagosnak tűnő családnak írja le az életét. Illetve a főszereplőinkét Alexét és Brittany-ét. Mind a kettőjük élete másért tartozik ebbe a listába, de én most Alex részére gondoltam, ahol nem olyan erősen, de szerepet játszik a drogfogyasztás. Alex az apja halála után belép egy bandába és őt már ebben az életben ismerjük meg. Természetesen mondanom sem kell, hogy ő az, aki úgymond különc a haverjaival együtt, de a legtöbben pedig félnek tőlük. HA MÉG NEM OLVASTAD SPOILER: (Ennek ellenére a suli egyik legnépszerűbb diákjával mégis gerlepárt játszanak.)

2. Becky Albertalli: Simon és a homo-sapiens lobbi

Értékelés itt

 Itt biztos felmerül bennetek a kérdés, hogy ezt a könyvet, miért tettem be a listába, ha csak a homoszexualitással foglalkozik. Itt a válasz: Azért, mert egy olyan "tévhitet" ölel magába a könyv, amiről kevés szó esik. Legalábbis csak szerintem az, de szóljatok, ha rosszul gondolom. Hiszen Simon csak 17 éves a regényben és száz százalékig biztos a másságában. A szülők negyede/fele pedig azt szajkózza a gyereknek, amikor elmondja, hogy meleg/leszbikus/transznemű, hogy "majd kinövöd ezt a hülyeséget", meg stb., hiszen szerintem azt gondolják, hogy a gyereknek 18 év alatt még nincsen döntési joga a saját élete felett még ilyen dolgokban sem. 

 1. Sam Wilberry: Rush

cikkemet itt olvashatod vele kapcsolatban

Sam Wilberry legújabb regénye ugyan még nem látott napvilágot, de nekem volt szerencsém beleolvasni, ami egy nagyon nagy öröm volt, mert imádom a stílusát. Ebben sem csalódtam. Ebben a regényben olyan két ellentétes karakterrel találkozhattam, hogy nem hittem volna, hogy lesz itt valami. Amellett, hogy ez egy fantasztikus regény a fő témája mégis az egyik főszereplő Alex köré épül, aki heroinfüggő. Mint tudjuk ez nem egy kellemes dolog és ilyenkor az emberek behódolnak a szernek. Alex is így van, de aztán... Találkozik Ábellel és minden megváltozik. 

You May Also Like

0 megjegyzés