Sebők Aida, avagy Magyarország legfiatalabb írónője

by - 7/22/2016



Honnan jött a Pont, mint te! című könyved ötlete?

A Pont, mint te! ötlete alapvetően nem jött sehonnan. Végig ott motoszkált bennem, mint azt hiszem egy íróban, sőt egy átlag emberben is ott motoszkál egy-egy történet, amit előbb-utóbb vagy megírnak, vagy nem. Régóta írok, de mindig olyan témát érintettem, ami ugyan kedves volt számomra, de nem biztos, hogy tapasztalatot is gyűjtöttem benne. Ekkor jött képbe számomra nagyon kedves egykori magyartanárom tanácsa, hogy kipróbálhatnám már magam valami olyanban is, amiben jártasnak mondhatom magam. Így kattogtam pár napot, mi is legyen, mi is legyen, aztán rájöttem, hogy mint az általában szokott lenni a válasz mindig az ember szeme előtt hever. Mi másról is írhatnék, ha nem a balettról, ami annyira észrevétlenül, de tudatosan épült be a hétköznapjaimba.

És ugye mesélted, hogy tervezted, hogy lenne második része is, de végül nem így alakult. Miért nem kezdted el?

Nem ragadott már magával az a világ, amiben akkor éltem és haltam az olvasóval és a karakterekkel együtt. Azt hiszem, így a koromban, folyamatosan változik a gondolkodásmódunk, de abban meg is állapodhatunk, ha az író nem élvezi az írás egyetlen pillanatát sem, miért adnánk meg neki a jogot arra, hogy elvárja az olvasótól, hogy ő élvezze?

Ebbe teljesen igazad van. És a Cipra ötlete hogy jött?

Nos, Cipra... Érdekes kis történet kerekedett belőle, az biztos. Mellbe akartam vágni az embereket, azzal a valósággal, ami egy másik, fikcionális világban játszódik. Nagy fába vágtam a fejszém, az egyszer szent.

Miről szól maga a történet?

A történet nem egy túlcicomázott valaminek indult, cél, hogy ez így is maradjon. A harmadik világháború után, az egyetlen működő bentlakásos iskolából szökik meg egy lány, amikor kiderül, hogy ő az Érinthetetlen, akit mindenki meg akar ölni. Az Érinthetetlenek feladata pedig nem más, mint jelenlétükkel életben tartani a bolygót. De azt hiszem nem szeretnék minden poént lelőni...

Egész jól hangzik. Mesélsz egy kicsit a karakterekről? Milyen a főszereplő?

A főszereplő, Cipra, alapvetően nem valami erős lány, ugyanolyan emberien törhető, mint bármely
egyed a homo sapiensek közül. Másokat gyógyít, gyógyfüvek és miegymások segítségével, még szökése előtt, illetve utána is, már egy kicsit más módon. Folyamatosan azon kattog, hogyan segíthet másokon. Aztán csalódik az emberekben és megjelennek benne a rosszindulat első jelei. Na, innentől kezdve kell félni tőle, mert a kést is jól forgatja. A többi karakter jelleme pedig nyilvánvalóvá válik a könyv elolvasása után.

Tehát valamennyire fogalmazhatunk úgy is, hogy a történetben Cipra a pozitív karakter?

Nem egészen. Ő, mint főszereplő van jelen a történetben. A pozitív karakter Ammon, illetve Petre, akik Cipra szívügyeibe avatják be az olvasót.

És róluk mit lehet tudni?

Petrét a homályban hagynám, ha megengeded és engedik az olvasók. Ammonról csak annyit, hogy mentálisan beteg, és tulajdonképpen, nyálasan is, de Cipra a gyógymódja.
És ezt a történetet mikor tervezed az olvasók elé tárni?

Amint készen lesz. Pontos időpontot nem tudok mondani.

Hát mindössze én nagyon várom és kíváncsi vagyok erre a könyvedre is, mert az elsőt imádtam. Sok sikert a továbbiakban. J

Köszönöm!

You May Also Like

0 megjegyzés