"Szeretem, ha a képernyőn spontán alakulnak a dolgok." - Interjú Ludányi Bettinával

by - 1/24/2018

Nálad hogyan jött az írás?

Általános iskolában kezdtem. Már akkor is nagyon sokat olvastam, de mindig úgy éreztem, hiányzik valami a könyvekből. Úgy értem, hogy aminek tetszett a romantika vonala, abban nem volt elég izgalom stb. Ezért kezdtem el írni. Olyan történetet akartam, amibe benne van minden, amit én szeretek. Aztán annyira megszerettem, hogy nem tudtam abbahagyni.

És hogy jött az első regényed ötlete?

Megálmodtam az előszó töredékét. Aztán napokig azon agyaltam, és végül kiírtam magamból. Utána egy kicsit lenyugodtam, de jött az ötlet, hogy felépíthetnék köré egy történetet. Én azt szoktam mondani, hogy nem véletlenül történnek velünk bizonyos dolgok. És az álom sem volt véletlen.

A második hamarosan megjelenő regényed mennyiben tér el az elsőtől?

Az első egy romantikus krimi, ahol egy nyomozás és a szerelmi szál áll a középpontban. A második regényemben is ott vannak ezek a vonalak, de nem olyan intenzíven. Inkább a szerelmi szál, önmagunk megtalálása és az akció a meghatározó. Ebben sokkal több a városleírás is, a turistacsalogató helyek bemutatása. Több hangsúlyt fektettem a tanácsokra is. Ha az olvasó jól figyel, levonhatja belőle a maga tanulságát úgy, hogy az számára is hasznos lehet.

Mi alapján találod ki, hogy melyik városban játszódjanak a történetek? Barcelóna például, hogy jött a Mennem kellben?

Az egyetlen menedéknél nem fektettem túl nagy hangsúlyt a városra. Aztán megtanultam, mennyire fontos. Azért lett Barcelona mert közel áll a szívemhez. Volt egy rossz időszakom, és én is ugyanazt csináltam, mint a főhősnő: repülőre ültem. Én ugyan csak három napot voltam akkor a városban (másodjára jártam ott), de hatalmas felüdülés volt és nagyon sokat segített. Akkor nekem a menekülést jelentette, így egyértelmű volt, hogy Bellának is azt jelenti.

Tanultad is a nyelvet? Mert ugye sokszor írsz spanyol kifejezéseket a történetbe.

Nem :) Utánanéztem. Angolul tudok csak, és egy kicsit olaszul.

Továbbiakban milyen vonalon szeretnél maradni írás terén?

Fogalmam sincs. Eléggé csapongó vagyok minden téren. Nem szeretek egy vonalat követni, és kiszámíthatatlan az ízlésem. A harmadik, már készülő történet sokkal keményebb lesz, mint a korábbi kettő. Nagyon szeretem ezt a horror, pszichothriller zsánereket, úgyhogy nagy álmom, hogy ebben a műfajban ki tudjak teljesedni. De soha nem lehet tudni, mit hoz a holnap. :)

Az a történet mennyire állt már össze a fejedben?

A történetek akkor állnak össze teljesen, amikor leteszem a pontot a végükre. Nagyon sokszor van, hogy eltervezek valamit, de valahogy nem úgy alakul.
Jelen esetben van egy alap elképzelésem, de szeretem, amikor a történet alakítja magát. Sosem volt abból gondom, hogy nem rendelkeztem konkrét tervvel. Szeretem, ha a képernyőn spontán alakulnak a dolgok.
Egyelőre megvan a főszereplő, a város, az első nagy találkozás és a fő probléma. Ennyi.

Mekkora terjedelemre tervezed?

Egy minimum karakterszámot szoktam magamnak belőni, ami általában 450 000 leütés, szóközökkel együtt. Ezt is a második történetnél vezettem be, és ott működött. Túl is léptem. Itt is ez a cél.

Írás terén nagyjából már megvalósítottad gondolom a céljaidat. Na, de a regényírással vannak komoly terveid vagy az csak hobbi?

Á, mindig van hova fejlődni. Minden nap azon vagyok, hogy tanuljak valami újat. Nagyon szeretek történeteket kitalálni, és persze örülnék, ha komolyabban is foglalkozhatnék vele, de nem ez a legfőbb terv. Ha hobbi marad, akkor az marad. Nekem az a lényeg, hogy élvezzem és szeressem csinálni. Az pedig megvan.

Benned és a Mennem kell főszereplőjében, Bellában mennyi közös van?

Hm, ez jó kérdés. Lássuk csak. Túl sok közös nincs. Újságíróként dolgozom, de nem olyan rovatban, ahol ő. Emellett nagyon szeretek utazni, jártam Barcelónában, jártam Nápolyban és a Vezúvon is, ahogy ő. Az ő életét is meghatározza az írás, ahogy az enyém, és ő is túl sokat gondolkodik, ahogy én. :D

Tehát te nem keresed a bajt, ahogy ő. :D A történet végét szándékosan ilyen rózsaszínre álmodtad meg?

Nem, én nem keresem xD
Igen. Az egyetlen menedék vége kicsit homályosra sikeredett, hogy ne mondjak túl sokat. Persze, ha az olvasó továbbgondolja, egyértelmű, de nekem úgy tűnik, hogy sokan nem akarnak gondolkodni. Így ennek teljesen nyilvánvaló és romantikus véget akartam írni.

Ami még a legjobban érdekel és ki szerettelek volna kérdezni ezzel kapcsolatban, az a drága testvérpárosunk a könyvben Eric és Christopher. Nekik miért adtál ilyen fajta szerepet a könyvben? Mármint a műkincs kereakedelemre gondolok.

Nem akartam, hogy Eric az a rosszfiú legyen, akit a nő majd megváltoztat. Nem akartam, hogy megváltozzon. Mégis akartam egy olyan férfikaraktert bele, aki benne van a piszkos ügyekben, és ez hatással van valahogy Eric-re. Így jött a testvérpár ötlete. Meg hát kellett valaki, aki egy kicsit megkavarja a... kulimászt. A műkincs kereskedelem pedig onnan jött, hogy nem akartam drogot. Nagyon sok könyvben erről olvasni, és inkább más vizekre eveztem. Műkincs kereskedelemről még nem olvastam (persze biztos vannak ilyen történetek is), ezért esett erre választásom.

A kutatómunka, hogy zajlott?

Ha kutatómunkát végzek, inkább külföldi oldalakat keresek meg az adott témával kapcsolatban. Jelen esetben néhány dolognak utána kellett néznem a városról és a műkincs kereskedelemről is. Ez mindig hosszadalmas, mert szeretem több oldalról is körüljárni az adott infót. Sajnos nem mindenhol lehet megbízható adatokat találni.

Mikorra várható a Mennem kell megjelenése?

Tavaszra szeretném, de pontos dátum még nincs. Egyelőre ott tart a folyamat, hogy hamarosan átjavítom még egyszer a kéziratot, majd keresek egy szerkesztőt.

Azoktól akik megveszik a könyved mennyire szokták visszajelzést kapni?

Olyan 70%-ban azért érkeznek visszajelzések. Van, hogy a szüleimen keresztül (sokan vették meg a faluból, ahol lakom), volt olyan, hogy leszólítottak a boltban, mikor hazamentem a szüleimhez, molyon jeleztek vissza néhányan, de sokan szoktak üzenetet is írni.

Tehát majdnem mindenki visszajelzést ad, aki elolvasta. Mit üzensz az olvasóidnak, illetve azoknak az embereknek, akik gondolkodnak az eddig megjelent és a jővőben megjelenő regényeid beszerzésében?

Ez nekem hatalmas lépés volt, így az élmény is óriási. Ezért hálás vagyok minden jelenlegi és jövőbeli olvasómnak. Azért hoztam létre a saját csoportomat is, hogy minél jobban megismerhessem őket, megismerhessük egymást. Köszönöm tehát nektek a sok elismerést, a gratulációkat és az érdeklődést. Ezekkel mind boldogságot csempésztek a napjaimba.

You May Also Like

0 megjegyzés