FILMAJÁNLÓ: Doktor Szöszi 1.

by - 1/27/2021

 Doktor Szöszi

Tartalom: 

Elle, a gimi legszőkébb és legcserfesebb nője rájön, hogy a szőke bombázók élete sem könnyű. A szerelme elhagyja, mert politikusi pályára készül, és komoly joghallgató csak komoly barátnővel mutatkozhat. Elle elhatározza, hogy bosszút áll. Felvételizik Amerika legnevesebb jogi egyetemére, hogy megmutassa, mit tud. Igaz, a rózsaszín micisapkái, magassarkú cipői, rúzsa és az illatos papíron beadott dolgozatai kissé megzavarják a tekintélyes intézményt, ám amikor egy gyilkossággal vádolt oktató ügyében jól ápolt kezébe veszi a nyomozást, minden megváltozik körülötte. 

Véleményem: 

 Ez egy hatalmas nagy társadalomkritikát ledöntő film. Ugyanis a magyar (és szerintem majdnem mindegyik másik) társadalom úgy gondolja, hogy egy szőke nő csak buta lehet, akit csak a ruhák és a smink érdekel. Azonban ez a film bebizonyítja nekünk, hogy nem így van. Adott egy a sztereotípiának megfelelő szőke nő, aki a vásárlásnak, a sminknek és a ruháknak él. Ja és nem mellesleg gazdag családból is származik. Elle az a tipikus szőke nő, aki után minden pasi megfordul. 

"Ha hiszünk önmagunkban, nem érhet kudarc."

 Azonban mikor Elle-t dobja a pasija teljesen magába fordul és egy alkalommal, mikor a barátnőivel szépségszalonba megy várakozás közben ráakad egy újságcikkre Warner báttyáról, aki a Harward Jogtudományi Karán tanul és a fejébe veszi, hogy ő is bekerül, hogy visszahódítsa. Azonban mire odáig jut már szembesül azzal, hogy a srác talált valaki mást. Egy alkalommal viszont megunja, hogy az egyetemen is mindenki egy hülye szőke libának nézi és gőzerővel nekifog tanulni, amivel rendesen meg is lepi a szaktársait. Aztán egyik tanára beveszi egy ügybe, több másik szaktársával együtt, itt azonban kiderül, hogy Elle ismeri a vádlottat Brooke Widem-et. Azonban egészen az utolsó pillanatig a tanára nem engedte, hogy ő hallgassa ki a tanúkat, de amikor feltűnik neki egy gyanús dolog az egyik tanúval

kapcsolatban, akkor végre eljön az ő ideje. Elle személyében a film során hatalmas változást észlelhetünk. Szerény véleményem szerint jó volt ezt látni.

"Egy őszinte hang mindig kihallatszik a tömegből."

 Azonban ez a film arra is jó szerintem, hogy az emberek rájöjjenek arra, hogy attól, mert mások azt mondják, hogy buták és nem tudnak semmit, az nem feltétlen így van. Nézzük meg Elle-t. Egy idő után (szerintem nem volt az egy hét sem) elege lett abból, hogy mindenki csak a buta, szőke nőt látja benne és bebizonyította a szaktársai és a tanárai számára is, hogy ez nem így van. Engem ez a film és Baráth Viktória: Igazság-trilógiája döbbentett rá arra, mivel is szeretnék foglalkozni, hiszen aki rendszeresen követi a blogomat vagy közelebbről ismer, az tudja, hogy a 2019-es évemben megismerkedhettem a magyar jogrendszerrel és a bírósággal. Én egész életemben küzdöttem. Úgy döntöttem, hogy a továbbiakban is szeretnék. Ugyanis, ha csak másokra hallgatsz és azt teszed, amit ők mondanak, akkor soha nem leszel önmagad. Soha nem fogod a saját életedet élni, mindig csak egy báb leszel, akit irányítanak. Én pedig rájöttem, hogy ezt nem akarom. És egy jó tanács, ha netalán van olyan olvasója a blogomnak, aki most kezdi a középiskolát: Ha a későbbiekben az érettségi fele lesz olyan lehetőségetek, hogy bontott érettségit tegyetek NE tegyétek meg. Ne, mert engem így húztak csőbe. Így történt az, hogy most nem tudom valóra váltani az elképzeléseimet, hanem előtte vissza kell lépnem egy lépést és befejeznem, amit félbehagyattak velem. Ne tedd ugyan ezt te is, mert ki tudja? Lehet, te is 20 évesen találod meg azt a szakmát, amivel szeretnél foglalkozni. Ne félj az élettől. Én az elmúlt időben sok mindent megtanultam. Köztük ezt is. Úgyhogy ne félj változtatni. Ne félj az álmaidat és elképzeléseidet követni csak azért, mert mások nem látják, hogy te képes vagy rá.

You May Also Like

0 megjegyzés