Nőnap avagy 5 kedvenc és inspiráló női főszereplőm

by - 3/08/2021

Nőnap alkalmából egy bejegyzéssel készültem nektek, melyben a kedvenc könyveim azon női főszereplőit gyűjtöttem össze, akik inspiráltak vagy csak szimplán valamiért kiérdemelték a "kedvenc" jelzőt. De hogy kik is ők? Lássuk:

1. Lili Elbe (David Ebershoff: A dán lány)

Habár ő nem csak könyvszereplő, hanem egy valós személy volt, mégis méltónak találtam erre a helyre, hiszen nekem nagyon sokat segített mind lelkileg, mind máshogyan. Nagyon inspiráló személy és az, amin ő keresztülment egy csodálatos és aki nem érintett az meg se értheti azt a küzdelmet, amin ő keresztülment. 

2. Ana Moreno (Baráth Viktória: A főnök-sorozat) 

Úgy gondolom, hogy Ana is sok mindent mutatott meg az olvasóknak, hiszen az ő élete sem volt sétagalop. Szerintem sokunknak mutatta meg azt, hogy milyen egy erős és kitartó nő. 

3. Judit (Hajnal Kitti: Homokszemek)

Judit azért került bele a listába, mert a szerző az ő szemén keresztül mutatta meg az olvasóknak, hogy egy anyában mi zajlik le akkor, mikor a gyermeke bevallja, hogy ő más. Mondjuk én pont nem tudtam a homofób édesanyámat Judit helyébe képzelni, de biztos van olyan olvasó, aki igen. 

4. Marion, Colette, Léá (B. E. Belle: Árvák)

Ez az a könyv, ami tényleg megérdemli a helyét ebben a listában. Hiszen mindegyik lány egytől egyig erős személyiség olyan, aki megtanult küzdeni egészen kiskoruktól kezdve. 

5. Glória (Borsa Brown: A végzet)

Ő az a személy, aki sok mindenen ment keresztül és habár ezt a A végzetben nem ismerhettük meg eléggé, reménykedem abban, hogy A kezdetben sokkal részletesebb képet kapunk az ő szemszögéből.

You May Also Like

0 megjegyzés