Benjamin Alire Sáenz: Életem kifürkészhetetlen logikája

by - 7/29/2024

 Fülszöveg:

A gimi utolsó évének első napján…

Minden megváltozik. Sal egészen idáig biztosan tudta, hol a helye az őt örökbe fogadó, meleg apukája mellett és a szerető mexikói-amerikai családjukban. De most váratlanul kísérteni kezdi a múltja, és az életét felforgató események következtében a legjobb barátjával, Samanthával együtt kénytelen szembenézni a hit, a veszteség és a fájdalom kapcsán felmerülő kérdésekkel.

Sal verekedni kezd, mindent megkérdőjelez, és már nem is tudja, ki ő valójában. De ha nem az, akinek hitte magát, akkor ki ő?

Benjamin Alire Sáenz, az Aristotle és Dante a világmindenség titkainak nyomában díjnyertes írója lenyűgöző, sokrétű történetet sző szeretetről, identitásról, elveszített és megtalált családokról.

Véleményem: 

 Régóta várakozott ez a könyv a polcomon. Múltkor gondolkodtam, mit is olvassak következőleg, aztán megakadt a könyv gerincén a szemem. Nem is emlékeztem, mikori könyv ez, de a fülszöveget elolvasva tudtam, hogy ez lesz a következő.  

"Talán ebből áll az élet:
csinálsz egy cikket, aztán egy cakkot, aztán még többet cikkezel és cakkozol."

 Az egész történetet Sal meséli el, egy örökbefogadott srác, akinek meleg apja miatt néha-néha hallgatnia kell a beszólásokat. Azonban ezzel a megküzdéssel nincs egyedül, hiszen ott  vannak mellette a barátai, akik közül Samantha inkább olyan, mintha a testvére lenne. Érdekes kis olvasmány volt, néhol megrázó, könnyeket előcsalogató, egy másik részen pedig megnevettető jelenetekkel. Örültem, hogy a kezemben foghattam és felkerülhetett az olvasmányaim közé ez a könyv. Azonban egy valami miatt mégis egy fél csillaggal kevesebbet adtam, mint öt. Ez pedig nem más volt, mint az, hogy az eleje nehezen akart beindulni, de ezen viszonylag gyorsan túllendült a sztori és egyre izgalmasabb lett. A végére pedig egy igazi kincs, amit több embernek kéne ismernie. 

"Néha teret kell hagynunk másoknak, még ha ugyanabban a szobában vagyunk is."

 Ebben a könyvben szó van szerelemről, betegségről, halálról, családról, barátságról és sok-sok más szívmelengető témáról, mindez egyetlen könyvben. Nagyon nagy értéket nyújtott ez a regény nekem és szerintem az eddigi többi olvasónak is. Örültem, hogy olvashattam és neked is szívből ajánlom, ha szeretnéd megpillantani egy a felnőtté válás küszöbén álló fiatal srác küzdelmét a mindennapokban.

You May Also Like

0 megjegyzés