Buótyik Dorina: III. Amenemhat rejtélye

by - 4/30/2022

Fülszöveg:

Egy ​fáraó.
Három fiatal egyiptológus.
Egy idős kalandor.
No meg egy kairói tolvajbanda és egy macska.

Gracie új tárlatra készül a British múzeumban. Úgy gondolja, a legnagyobb problémája az, hogy asszisztense, a jóképű Louis folyton összecseréli a leleteket, és hogy a nagyképű újságíró, David mindenbe beleüti az orrát.
Ám este felhívja őt a Kairói Egyiptológiai Múzeum igazgatója, hogy helyettesítsen egy tárlaton, mivel a helyi egyiptológusnő, Rania rejtélyes körülmények közt eltűnt.
Gracie és Louis hamar rádöbbennek, hogy darázsfészekbe nyúltak. Kiderül, hogy Rania eltűnése szokatlanabb, mint hitték és a baljós eseményeknek itt nincs vége.
A fiatalok rábukkannak egy titkos kamrára III. Amenemhat csarnokában. Gracie a bazárban belebotlik bácsikájába, és az idős kalandor sietősen a lánynak adja a naplóját, mert valaki üldözi. Ráadásul Louis is eltűnik.
Mi olyan fontos a naplóban? Ki ez a III. Amenemhat? Ki van az idős kalandor nyomában és miért?

Gracie, Louis és David egyesíti erőit. Kalandjuk során a napló újabb és újabb titkait fedezik fel.
Ez a különös ókori egyiptomi rejtély valóban a múltba röpíti olvasóit, keljünk útra Kairóba!

Véleményem: 

 Féltem ettől a regénytől. Egészen addig, amíg túl nem lendültem az első pár oldalon. Féltem, mert azt hittem, a régies téma miatt nem fog nekem tetszeni, Tévedtem. Tetszett. Izgalmakkal teli utazásnak lehettem tanúja. Nem bántam meg, hogy elolvastam. 

"A lány kiment az étkezőbe egy hosszú kávéra – ez volt az egyik, amit úgy szeretett Kairóban, itt kóstolta a világ legfinomabb kávéját." - 128. oldal

 Maga a történet egy egyiptológusról szól, akit arra kérnek, tartson meg egy tárlatot kolléganője helyett, aki rejtélyes módon eltűnt. Igen ám, de drága főhősünket nem csak a tárlat megtartása tartja lázban,

hanem a nagy kérdés is: Vajon hová tűnt a kolléganője? Az egész könyv erre a kérdésre keresi a választ, én pedig lassú észjárású vagyok (vagy csak fáradt voltam az elmúlt napokban) és nehezen raktam össze a képkockákat a közepe/vége felé, hogy akkor most ő az, aki, de ő mikor ment oda és hogyan. Tehát érdekes egy utazás volt. 

 "Ez az ügy egyre bonyolultabb. Nem tudom, fiúk, ti hogy vagytok vele, de szerintem ez egy rossz álom. És én fel akarok ébredni." - 144. oldal

 Habár én soha nem vágytam Egyiptomba, most mégis felkeltette az érdeklődésemet, de most se "bakancslistás pont". Viszont egyszer megnézném. Izgalmas egy utazás volt azért is, mert a szerző egy percig nem untatta az olvasókat. Minden oldalon történt valami, amit figyelemmel kellett követni, mert különben nehezen értem meg a következő történéseket. 

"Te szerencsemacska!" - 271. oldal

 Ez a regény azonban nem az a tipikus szerelmes regény, amiket eddig a blogon megszokhattatok. Sőt mi több. Ennek a regénynek egy nagyon kis része szól a szerelemről/romantikáról. Ez pedig így volt jó. Néha kell az ilyen is. Kíváncsi vagyok, mit tartogat az olvasók számára a második rész. Hogy mi célból repíti vissza az olvasókat az író a piramisok világába. Kíváncsi vagyok arra is, milyen titkokra derül még fény a következő kötetben. Mert az elsőben néhányszor a földön landolt az állam.

You May Also Like

0 megjegyzés