Könyv Kemping Readathlon 2021

by - 4/05/2021

 

Mi is az a Könyv Kemping?

A Könyv Kemping egy olvasási readatlon,  mely idén második alkalommal lett megrendezve. Ennek az a lényege, hogy van 8+2 prompt, amit teljesíteni "kell". Persze semmi sem kötelező, ez a kemping a "no stressz" jelszóval jött létre jelezve azt, hogy semmi sem kötelező ezen a kempingen. Én idén vettem részt rajta először és már most biztosan tudom, hogy "visszatérek" jövőre is. Na, de hogy milyen élményeim születtek ezalatt az egy hét alatt? Mindjárt elmesélem. Milyen promptokat lehetett teljesíteni? (nem, továbbra sem írom félre) Nézzük:

Promptok:

1) Otthonról hoztam – magyar szerzők
2) Válogatáskazi – egy könyv valamilyen listáról VAGY zene a könyvben (lehet youtube-erek kedvence, saját várólista, stb.)
3) Fotóalbum – képregény/illusztrált kötetek: a kötetnek legalább az 50%-a kép
4) Kincsesláda – egy könyv, ami számodra kincs, vagy drága volt, számodra sokat ér, vagy

Insta kihívás
nagyon szereted, ahogy kinéz, vagy újraolvasás, régi kedvenc
5) Sprint – rövid kötet: lehetnek versek, novellák, esszék vagy kisregény. 200 oldal vagy akörüli rövid kötet: Rupi Kaur, Ha a macskák eltűnnének a világból, de ezt akár a 200 oldalnál rövidebb képregényekkel is össze lehet vonni
6) Vízpart – kék borító és/vagy olyan könyv, ami vízparton játszódik, nagy szerepet kap benne a víz
7) Még 10 perc – egy könyv, amit a KK előtt kezdtél el
8) Tanösvény – egy ismeretterjesztő kötet, vagy egy olyan könyv, amiből úgy érzed tanulhatsz valamit (pl: non-fiction, vagy olyan marginalizált csoportról szól, aminek te nem vagy a tagja: nemzeti kisebbségek, LMBT)
9) Csillagok között – ezt lehet szó szerint érteni is, tehát űrben játszódó sci-fi, de érthetjük átvitt értelemben is, mint megírták a csillagokban – populáris példák az utóbbira: Felhőatlasz, A Nap is csillag, Kirké, Akhilleusz dala, Üvegtrón sorozat, Will Grayson, Will Grayson, bármelyik jóslattal operáló fantasy
10) Hálózsák – egy könyv, ami kívül esik a komfortzónádon

Közös könyv: Peter Wohlleben – A fák titkos élete

 Tervezett könyveim:  

Elena Ferrante: Briliáns barátnőm
Leiner Laura: Mindig karácsony
L.J. Wesley: Egy űrállomás-takarító naplója
Sarah Andersen: Felnőni kiábrándító
Veréb Emese: A happy end után (első kiadás)

Mit sikerült/mit nem sikerült teljesítenem és melyik promptokhoz mit soroltam? 

 1) Otthonról hoztam – magyar szerzők (NEM TELJESÜLT)

Leiner Laura: Mindig karácsony

3) Fotóalbum – képregény/illusztrált kötetek: a kötetnek legalább az 50%-a kép (TELJESÍTVE)

Sarah Andersen: Felnőni kiábrándító

7) Még 10 perc – egy könyv, amit a KK előtt kezdtél el (kis csalással*, de TELJESÍTVE)

Elena Ferrante: Briliáns barátnőm
*Ezt a kis csalást úgy értem, hogy a kempingnek tegnap lett vége és én mára voltam kénytelen hagyni az utolsó 40 oldalt, amit a "hazaútnak" számoltam el. :D

9) Csillagok között – ezt lehet szó szerint érteni is, tehát űrben játszódó sci-fi, de érthetjük átvitt értelemben is, mint megírták a csillagokban – populáris példák az utóbbira: Felhőatlasz, A Nap is csillag, Kirké, Akhilleusz dala, Üvegtrón sorozat, Will Grayson, Will Grayson, bármelyik jóslattal operáló fantasy (NEM TELJESÜLT)

John Green: Csillagainkban a hiba.

10) Hálózsák – egy könyv, ami kívül esik a komfortzónádon (TELJESÍTVE)

Ehhez a prompthoz szintén Elena Ferrante regényét, a Briliáns barátnőket hoztam, hiszen akik régóta követnek tudják, hogy nem szoktam olyan könyveket olvasni, amik nem a 21.században játszódnak.

 ÖSSZ OLDALSZÁM A KEMPING ALATT:

256 oldal

Véleményem a kempingről: 
 
Összességében szerintem ez egy nagyon jó ötlet, bár véleményem szerint úgy még hangulatosabb lenne, ha szó szerint megteremtenénk egy tábor feelinget. Mert például én azért sem tudtam teljesíteni az összes könyvemet, mert: 
1. Itthon mindig valaki kérte, hogy segítsek vagy valami más, tehát mindig volt valami.
2. Alapból lassan olvasok, de itthon valami mindig elvonja a figyelmemet. 
 De ettől függetlenül tényleg nagyon élveztem, szuper programok és fantasztikus hangulat volt. 
 
Jövőre ismét "találkozunk".

 

You May Also Like

0 megjegyzés