Yvonne Struck: A fiúk hülyék. A lányok is...

by - 7/01/2020

Fülszöveg:

Fiúk + lányok = szerelmi káosz!
Lara szerint Finn tök helyes. És Finnek nagyon bejön Lara. Szerelem első látásra. És a happy end? Azt még meglátjuk! Hiszen ott vannak Lara vihogó barátnői a szerelmi tanácsaikkal, Finn haverjai a béna beszólásaikkal, két kíváncsi anya, és egy féltékeny apa. És ki gondolta volna, hogy egy uborka, némi aftershave és egy bikini ennyire kínos is tud lenni?
Segítség!!!

Véleményem:

Huh... Hol is kezdjem. Ismét egy hullámvasútra válthattam jegyet csak épp az ellenkező irányba sajnos. Amilyen izgalmasnak tűnt tegnap előtt a könyvesboltban akkorát koppantam olvasás közben. Na jó, kicsit kisebbet. Az elején még izgalmasnak indult, mert ismeretlen volt a szerző, azonban a történetbe belemélyedve egyre jobban laposodott.

"Szóval nyálazzam össze a számat, egész idő alatt bámuljam Finnt és ragyogjak belülről. Esetleg nyeljek le egy zseblámpát előtte?" - 14. oldal

 Tipikus habos-babos lányregénynek lehettem tanúja főszerepben a kamaszkor okozta szerelem macska-egér játékával. Nem azt mondom, hogy nem élveztem, mert akkor hazudnék, de... Jobban is meg lehetett volna írni. A főszereplő lány pedig... Inkább hagyjuk. Rövid véleményem: egy idegesítő szerelmes tinilány. Jó persze én is hasonló voltam, de hát na.

"Szerelmes az ember, ha öt percig teljesen bárgyú tekintettel ácsorog a fürdőszoba ajtónál, kilinccsel a kezében?" - 85. oldal

 A legnagyobb problémám azonban nem a történettel volt, hanem a könyv tördelésével. Az addig teljesen rendben volt, hogy naplóregény. Szeretem a naplóregényeket, hiszen a Szent Johanna Gimivel szerettem meg az olvasást. De amikor 1,5-ös sorközökkel és tizenhatos illetve tizenkettes betűmérettel van megírva a történet úgy, hogy percre pontosan leírja a szereplő, hogy mit csinál... Jaj. Az már nekem is sok. A másik bajom pedig a fogalmazás terjedelmével van. Volt olyan, hogy egy perc leírás csak három sor volt. Egy oldal max négy oldal, ha jól számoltam.

"Még hogy nem fontos! Együtt vagyok Finn-nel!!! Ez a legfontosabb dolog a világon!" - 137. oldal

 Maga a történet Laráról egy tizennégy (saccolásom szerint, mert a történet csak a fiú életkorát említi) éves lányról szól, aki belezúg egy srácba, Finnbe. Tipikus szerelem első látásra volt az iskola folyosóján. A rosszfiú és a jókislány esete. Azonban egyiküknek sem könnyű, hiszen Larát szigorúan fogják a szülei, Finn édesanyja pedig az iskolában dolgozik. Lara szülei, illetve inkább az anyja, az a fajta szereplő, aki mindenáron „tökéletes gyereket” szeretne csinálni a lányából. Azonban azt be kell valljam, hogy amikor a szülők tudomást szereztek a kapcsolatukról, akkor folyamatosan faggatóztak, azonban Finn anyukája talán egy kicsit túlzásba vitte, amikor odaadott egy könyvet a szexuális felvilágosításról. Pedig az édesanyja is megtarthatta volna neki (az alapján akivel kapcsolata van). Ami viszont nekem teljesen idegen volt (a fiú szemszögéből kevésbé), hogy sokszor a szex körül járt az agyuk. Nem nagyon tudtam megérteni annak ellenére sem, hogy a mai tizenévesek körében ez egyfajta „divat”.

"Van egy tervem! De ha csak rágondolok, úgy dübörög a szívem a mellkasomban, hogy szinte durran. Ha ez így megy tovább, bordatörés lesz a vége." - 185. oldal

 A baráti kör pedig... Átlagos. Finn haverjai tipikus srácok, akik folyamatosan csajokról (és a melleikről) beszélgetnek, Lara barátnői pedig kíváncsiskodó, mondhatni mindenében kanál egyedek. Emellett azonban ott van egy másik lánycsapat is az iskolában, akik közül legtöbbet Vanessáról olvashatunk, aki pedig az a fajta lány, aki a pletykákra utazik és kémkedik a lányok után. Így történt ez Finn és Lara első randija után is.
 A legnagyobb meglepetés azonban a vége előtt három-négy oldallal volt, amikor kiderült Finn haverjának, Daniel-nek a titka. Azt azonban nem mondom, hogy ez sokkal segített rá az értékelésemre molyon. Csupán egy csillaggal.

You May Also Like

0 megjegyzés