Sophie Anne: Amish Biblia

by - 9/19/2022

 Fülszöveg:

Aaron Walsh feltörekvő író, szeret új dolgokat megismerni, és világot járni. Kivéve, ha éppen egy újabb könyvön dolgozik, olyankor igyekszik elbújni mások szeme elől. Ugyan nem így tervezte, egy véletlen folytán ezúttal amishok között talál menedéket. Elegendő egyetlen napot eltöltenie a falujukban, hogy érezze, írni akar róluk. Meg akarja ismerni őket. Tudni akarja, miért élnek ilyen elszigetelten, ennyire régimódin. Arra viszont nem számít, hogy egy igéző szempár, és annak tüzes gazdája teljesen felborítja az életét. Végül az válik a legfőbb céljává, hogy megfejtse Noah-t, mert biztos benne, hogy az egyszerű életet élő srác súlyos titkokat cipel. Aaron pedig túl kíváncsi ahhoz, hogy ezt annyiban hagyja.

Véleményem: 

 Sok mindent el lehet mondani erről a regényről csak azt nem, hogy rossz. Engem egy teljes hullámvasúton vezetett végig, ami aztán hirtelen véget ért, engem pedig a földhöz vágott. Ilyen volt ez a könyv. Sokszor sírtam, sokszor nevettem. De ilyen egy jó könyv, nem igaz? Akkor jó, ha érzelmeket vált ki belőlünk. Sophie Anne első regénye pedig ezt bizonyítja. Nálam pedig ennek a regénynek nagy jelentősége van. Hiszen nagyon jól tudjátok, hogy én mindig jobban figyelek az első könyves szerzőkre, mert ott sok minden kiderül. No, de hogyan is láttam a regényt? (azon kívül, hogy a szívemet kitépte).  

"Most, hogy megérkeztem, a szerelvényem pedig lelassít, már le tudok ugrani róla,még mielőtt teljesne megáll. Körbenézni, hol vagyok éppen. Hová is érkeztem? Milyen szerelem ez? Harcolthatok-e társ nélkül, egyedül egy szerelemért? Esik az eső? Vagy tavasz van és a nap miatt hunyorognom kell? A madarak énekét hallom? Mi ez a hely, ahol vagyok, és van-e innen vonat, ami visszavisz oda, ahonnan jöttem vagy csak egyirányú jegyem volt? Segítségre lesz szükségem, hogy megválaszoljam ezeket a kérdéseket." - 287. oldal

 Az elején még nem gondoltam semmire. Aaron híres író. Mondom oké, de vajon hogyan kötődnek össze a szálak? Aaron lerobban, az amish falu egyik családja pedig befogadja. Itt már kezdett egy-két gondolat a felszínre törni, de még itt se volt teljesen tiszta. Aaron meglátja Noah-t. Na, itt már tudtam, hogy ennek nem lesz jó vége. Ez a regény tele van titkokkal és olyan kérdésekkel, amikre az olvasó választ szeretne kapni és vagy megkapja vagy nem. De... Mi van, ha nem? Hol a második rész?

Egyáltalán lesz folytatás? (én már tudom a választ).

"A lecke, amit az amishok megtanítottak nekem, minden bizonnyal el fog kísérni életem végéig. Ott lesz velem az utolsó percekben is. Megpaskolja a vállam, és azt mondja: fontos volt tudnod, soha semmi sem fekete vagy fehér. A legtisztább ember lelke is lehet mocskos, és a legszentebb közösségben is megbújhat az ördög. Soha ne bízz senkiben csak azért, mert a te szándékaid igazak és jóindulatúak. A végén úgyis az szenved, aki nem akart ártani senkinek." - 466. oldal

 Sok-sok üresen hagyott kérdőjel maradt bennem, ami igenis válaszra vár. Mi lesz Noah-val. Mi az a nagy titok, ami miatt olyan döntést kényszerült meghozni, ami ekkora hatással volt az életére? A könyv azonban egy nagyon fontos kérdést tesz fel számunkra: Mi történik akkor, ha egy amish faluban kiderül valakiről, hogy meleg? Meg is kaptam rá a választ és igen elszomorító. Mintha az őskorban lennénk. Az egész könyv alatt éreztem, hogy Noah és az anyja nagyon nem oda valók. Nem ott kéne lenniük. Leginkább Noah-nak nem. Joy szereti a férjét. Ez rendben van. De Noah... Ő miért... Basszus annyi bennem a kérdés. 

Kíváncsi vagyok: Ti olvastátok? Ha igen, akkor mi a véleményetek a regényről? Ha nem: Tervezitek elolvasni?

You May Also Like

0 megjegyzés